Mi az az adatbázis kiszolgáló?
A dedikált adatbázis kiszolgáló egy speciális számítógép amit mi adunk Önnek a szoftver mellé. Lehetővé teszi, hogy egy közepes méretű rendelőben is biztonságosan tárolja páciens kartonjait és probléma mentesen használhassa Dentadmin szoftverét.
Napközben kiszolgálja a dentadmin szoftvert, szinkronizálja az Ön okostelefonjának naptárát, kiküldi a pácienseknek az SMS emlékeztetőket, éjszaka atomatikusan biztonsági mentést készít és frissíti a dentadmin programot. Végzi a dolgát.
Ez egy szerver?
Azért nem nevezzük szervernek, mert ez valójában egy kis méretű "fekete doboz", melyen összesen egy ki/be kapcsoló gomb található.
Mikor indokolt ilyen adatbázis kiszolgáló használata?
Ha a rendelőben kettő, vagy annál több több számítógépen szeretné használni a dentadmin szoftvert, az csak ilyen kiszolgáló használata mellett lehetséges.
Drága?
A kiszolgálót egy komplett dentadmin3 pro szoftvercsomag vásárlása esetén díjmentesen biztosítjuk.
Mit kell róla még tudni?
- kis méretű, kis fogyasztású és csöndes
- minimális karbantartást igényel (évente egy portalanítást)
- biztonságos, nyilt forráskódú linux szerver operációs rendszert használ
- nem kell folyamatosan újraindítgatni, nagyon üzembiztos
- üzemeltetéséhez nem szükséges rendszergazda, vagy bármilyen informatikai ismeret
- két háttértárolón tükrözve menti az adatokat, ha meghibásodik az egyik a rendszer tovább üzemel a másikról, a kiszolgáló emailt küld mi pedig gondoskodunk a hibás alkatrész cseréjéről *
- a dentadmin szoftverfrissítések teljesen automatikusan települnek, minden emberi beavatkozás nélkül **
- biztonsági mentések automatikusan készülnek emberi beavatkozás nélkül
- felhőbe történő automatikus mentések is beüzemelhetők
- 100%-os biztonságú lopásvédelemmel ellátható a kiszolgáló, így adatai titkosítva lesznek tárolva
Nem lenne jobb felhőben tárolni az adataimat?
A Dentadmin3 rendszer természetesen üzemeltethető felhő kiszolgálóból is, interneten keresztül. Más szoftvercégekkel szemben azonban mi azt a véleményt valljuk: igenis kockázatot vállal az a rendelő aki nem magánál tartja az adatait, hanem egy valójában ismeretlen hátterű informatikai cégnél.
A dedikált dentadmin adatbázis kiszolgáló rendelkezik a felhő alapú rendszerek minden előnyével:
Biztonságos:
- felhő alapú szerverken is használt linux szerver operációs rendszert használ, mely legendásan védett a hackerek és adatbázis törő programok ellen
- nincs szükség kézi adatbázis mentésre
- az opcionális lopásvédelemnek köszönhetően betörés esetén sem kerülnek ki az adatai
Kényelmes:
- az adatokhoz nem csak az irodából, hanem otthonról is hozzáférhet, biztonságos VPN kapcsolaton keresztül
Olcsó:
- a szoftver rendszer megvásárlása esetén a kiszolgálót jelképesen 1 Ft -ért adjuk Önnek
- a kiszolgáló üzemeltetéséhez nem szükséges rendszergazdát alkalmaznia, egy db be és kikapcsoló gomb van rajta összesen
Mi az a lopásvédelem?
Az Ön kérésére cégünk az adatbázis kiszolgálót erős un. partíció titkosítással látja el, mely alkalmazásával a kiszolgáló újraindítása csak és kizárólag egy pen drive segítségével végezhető el.
A megoldás jellemzői:
- a kulcsnak csak a szerver indításakor kell a gépben lenni, az indítás után eltávolítható
- mivel a kiszolgáló folyamatos üzemben van a kulcsra csak egy esetleges áramszünet esetén lehet szükség (évente egyszer, kétszer)
- a kulcsokat két különböző biztonságos helyen, nem a rendelőben javasolt tartani
- ha a rendelőbe betörnek és ellopják a kiszolgálót az adatokat nem tudják róla leolvasni
- a kulcsból biztonsági okokból 2db-ot adunk át telepítéskor
- a kulcsból cégünk biztonsági másolatot nem tart, így tőlünk bárki hiába kéri
- a tudomány jelenlegi állása szerint a védelem törhetetlen
Szakemberek számára (ha egy független informatikus véleményét ki szeretné kérni):
- minden, a raid lemezeken található partíció titkosítva van (swap, root, data, stb)
- a titkosításhoz a linux 2.6 -os kerneltől beépített dm-crypt modult használjuk
- aes 256 bites titkosítást használunk
- a feloldó pen driveon levő véletlen generált kulcs mérete 100 karakternél nagyobb
-----------------------
* A kiszolgáló hardver hibaelhárítása során kiszállási és anyagköltségek felmerülhetnek, melyek a rendelőt terhelik
** A frissítések automatikus feltelepüléséhez érvényes szoftverkövetés jogosultság szükséges